söndag

Ta bort ögonpåsar - med ögonpåsar och på bara en natt...


Detta låter som ett skämt, men funkar till 100 procent - jag använder denna metod själv, tillsammans med ett tillbehör. Vad du ser på bilden är en ögonpåse fylld med vetekorn och väldoftande lavendel. Tillverkades till för några år sedan av Ida Ask, Luleå som numera är verksam inom ett helt annat område. Liknande påsar finns att köpa - googla bara.

Jag sover varje natt med min ögonpåse som en behaglig tyngd över ögonen och redan efter första natten med ögonpåsen var jag slät och fin under ögonen - inga påsar alltså. Helt fantastiskt. Jag förstärker med Forever Alluring Eyes. En ögonkräm som innehåller välgörande aloevera, jojoba och vitamin E.


För att ligga kvar så länge som möjligt i ryggläge, så att ögonpåsen ligger kvar kan du placera en liten kudde på vardera sidan om huvudet, eller göra som jag, använda en nackkudde. Jag har köpt min på Jysk och den funkar jättebra. Jag ligger inte  nackkudden utan vänder den upp och ner så den ligger som en krona över huvudet men ändarna mot öronen.

Ögonkrämen använder jag både till natten och på morgonen 😊 

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar