lördag

En bokmal med författardrömmar erkänner!


Påsken ger tid för kontemplation och eftertanke. Plus för läsning! Jag plöjer böcker i min favoritbokklubb där jag både kan läsa med öronen som jag älskar att göra och läsa e-böcker.

Älskar Storytel till max även om jag inte varit med så väldigt länge. Jag började för några månader sedan att läsa böcker av Eckhart Tolle och blev helt förtjust. Började med Lev Livet Fullt UT som verkligen gav mig massor och fortsatte ivrigt med En Ny Jord för att avsluta med Gateways To Now. En fantastisk man och författare som vi människor har mycket att lära av.

Bokmalen med författardrömmar
Måste erkänna - jag har under många år drömt om att skriva! Och nu har jag börjat i liten skala genom att medverka i en antologi där flera författare medverkar. Tidigare har tre böcker utkommit i serien och i mars släpptes tredje boken. Bokserien Hälsa & Folkbildning och tidigare utgivna böcker finns på Bokus. Själv medverkar jag i Fjärde boken med beräknad utgivning i maj 2017. Det ska bli så spännande. Alla texter i boken är hälsoinspirerande ur ett icke direkt skolmedicinskt perspektiv - så även min 😊

MEN jag hade inte tänkt stanna vid detta utan beger mig på vinglig färd mot en egen bok och studerar nu som bäst konsten att skriva - genom att läsa E-boken Skriv din bok och sälj den - där författaren uppmanar läsaren att absolut fortsätta läsningen genom att ta del av Stephen Kings bok Att Skriva - en hantverkares memoarer som utkommer i maj, närmare bestämt 2017-05-16, på Storytel.

Ja vi får se hur det går med skrivandet efter att ha inhämtat all denna kunskap. Kanske det behövs mer innan jag kan få ner något mer på pränt...

Har du författardrömmar?

Önskar alla en fortsatt
Glad Påsk!

Kikki


Böcker för dig som vill bilda dig en egen uppfattning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar