..............................................................

fredag

Som en naturkraft

Fredagskväll och 3 grader varmt. Ett perfekt tillfälle att snöra på sig dojjorna, greppa bungypumpstavarna och ge sig ut efter de, numera, grusfria cykelvägarna. Tyst och stilla och med en sol som fortfarande stod högt på himlen. Helt fantastiskt!

Det var ett tag sen jag ägnade mig åt uteträning men jag kom snabbt in i rytmen; andas in räkna till tre steg, andas ut räkna till tre steg. Vilken syreboost samtidigt som jag kände hur energin flödade. Kände mig som en naturkraft - närmast oövervinnerlig.

  • Testa att andas i en viss rytm då du är ute och powerwalkar. Tre steg på en inandning respektive utandning är lagom för mig då jag går med bungypumpstavarna eftersom det är bra mycket tyngre än att gå med vanliga stavar eller utan stavar. Du kanske känner att du har en annan rytm, prova dig fram.
  • Viktigt! Kom ihåg att hela tiden andas genom näsan - det ger dig flera fördelar: Näsan rensar bort föroreningarna i luften du andas in, förvärmer den till kroppstemperatur och återfuktar den. Ditt hjärta älskar näsandning!

Om du vill lära dig mer om andningsteknik är mitt tips att du kikar på gratiserbjudandet HÄR!

/ Kikki
Mer hälsoinspiration från mina kanaler finns på linktr.ee/kikkisandstrom 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar